|
Verslag Rondje
Achterveld 2014
|
uitzetter:
Joop van der Gronden uit Renkum
controleurs: Henk en Jannie Hazeleger uit
Scherpenzeel
7 september 2014
|
Er heerst een aangename temperatuur wanneer
wij om kwart voor twaalf in de auto stappen.
Het is bewolkt met af en toe een flauw zonnetje,
dus prima omstandigheden voor het rijden
van een puzzelrit. Ik rij samen met mijn
vaste navigator Sylvia en even later zijn
wij al op weg naar Achterveld. Vanwege de
vakantietijd is de laatste rit alweer een
paar maanden geleden en dus moeten wij het
in ons hoofd allemaal weer even ordenen.
Wanneer wij De Moespot binnenlopen is het
er nog rustig. Alle tijd om in te schrijven
dus. De pen krijgen wij aangereikt van Willem
Olie, want de onze doet het al niet meer.
Een voorteken? Niet veel later komen ook
Pieter (van Riemsdijk) en Ko (Donk) binnenlopen.
Het niveau van Pieter en Ko is vergelijkbaar
met het onze, dus elke rit is voor ons ook
een beetje een onderlinge competitie. Niet
veel later gaan we dan van start! Bij ons
betekent "van start gaan" dat wij eerst
in de auto even goed de routeopdrachten
doornemen. Staan er geen spelfouten in?
Zijn er onreglementaire afkortingen gebruikt?
Klopt de volgorde? Natuurlijk kost dit wat
van onze kostbare tijd, maar indien dit
ons ook maar 1 fout bespaart, hebben we
al winst. En twee paar ogen zien meer dan
één paar. Vandaag strepen we maar liefst
7 routeopdrachten op voorhand weg. Dat scheelt!
Start bij blauwe
vlag
Het staat er in dwingende vetgedrukte letters.
Wij geven hier graag gehoor aan en rijden
automatisch richting het einde van de Rentinckstraat.
Op de vaste locatie rechts in de berm treffen
we daar een vlag aan waarvan het doek min
of meer om de stok is gerold. Maar een blauwe
vlag is een blauwe vlag en dus is onze rit
gestart!
2 Na verkeerbord
viersprong L (MUG)
Net als wij had u natuurlijk allang gezien
dat het woord 'verkeerbord' een 's' miste
en dus niet correct is gespeld. Dus wat
doe je dan wanneer je een door de uitzetter
geplaatst verkeersbord vindt? Inderdaad…
gewoon rechtdoor rijden, want de opdracht
is niet uitvoerbaar. Toch haal je dan de
foute routecontrole "B" en 30 strafpunten
op. Ook een door de uitzetter geplaatst
verkeersbord is namelijk een geldig verkeersbord
en in dit geval verplicht het bord ons tot
het volgen van de aangegeven richting. Gewoon
netjes linksaf op de viersprong dus.
|
|
|
|
3 Na viersprong,
brug en brug asfaltweg L
De viersprong is al rap gevonden. Altijd
even goed kijken of er niet ergens een DLW
is geplaatst! Dan op zoek naar de eerste
brug! Ook die vinden we, een mooie nieuwe
brug die volgens ons voldoet aan de eisen
in het reglement. Een tweede brug vinden
wij echter niet en dus worden wij opgevangen
met een herstelopdracht. Wij krijgen daar
altijd een beetje een nare smaak van in
de mond en het gevoel dat we iets over het
hoofd hebben gezien. Dus nog maar eens het
hele stuk terugrijden en nogmaals op zoek
naar een tweede brug. Die vinden we wederom
niet, dus toch de routecontrole "C" noteren.
Via de herstelopdracht HK-AR komen we alsnog
op de bedoelde asfaltweg terecht. Achteraf
blijkt er wel degelijk een tweede brug te
zijn, namelijk geplaatst door de uitzetter
in de vorm van een bril. Het verbindingsstuk
tussen de glazen wordt ook wel een 'brug'
genoemd. Echter voldoet deze brug niet aan
de in het reglement gestelde eisen. Bent
u op basis hiervan toch linksaf gegaan,
dan mist u de juiste routecontrole "C".
4 Na loopvogels
R (MUG)
Al direct zien wij rechts op een grasveld
3 houten kippen staan. Maar of de uitzetter
deze nu heeft geplaatst? Wij denken van
niet. Bovendien zijn kippen volgens ons
geen loopvogels en dus rijden we verder.
Vlak voor de eerste mogelijkheid om rechtsaf
te gaan, zien we een door de uitzetter geplaatste
foto. Hierop staan een aantal ganzen afgebeeld
en dat zijn volgens ons toch echt uitstekende
vliegers. Is deze opdracht dan echt zo gemakkelijk?
Blijkbaar wel! Opdracht niet uitvoeren,
rechtdoor rijden en de juiste routecontrole
"D" in het eerstvolgende vakje noteren.
|
|
|
|
5 Na maataanduiding
van een kledingstuk asfaltweg L
"Het zal wel maat XL zijn", roept Sylvia
al! We voelen nattigheid, want een dergelijke
opdracht heeft ons in het verleden al eens
30 strafpunten opgeleverd. En ja hoor… al
op afstand zien we op een boom een shirt
hangen met daarop de letters "XXXLX". Wij
weten echter dat je bij dit soort dingen
altijd even moet uitstappen om de boel aan
een nadere inspectie te onderwerpen. Tijdens
die inspectie blijk dat de lettercombinatie
"XL" is losgewerkt van het geheel en de
oplettende puzzelaar weet dat XL in ons
reglement een geldige herstelcode is voor
'viersprong links'. Een herstelopdracht
dus en deze voer je altijd met voorrang
uit. Een flink stuk doorrijden dan maar,
viersprong links uitvoeren en vervolgens
je beloning ophalen in de vorm van de juiste
routecontrole "E".
7 Na verkeersregelaar
R
Op een boom bij een driesprong zien we een
tekening hangen van wat wij denken dat een
verkeersregelaar is. Hij houdt een rond
bord omhoog, wit met rode rand en een horizontale
zwarte streep. Dit betekent zoveel als "STOP".
Aangezien wij denken dat er niet iemand
op korte termijn de afbeelding komt weghalen,
menen wij dat we niet rechtdoor kunnen rijden
en gaan dus rechtsaf. Door de geslotenverklaring
in de weg naar rechts, gaan we meteen gedwongen
naar links en direct weer door een ritpijl
gedwongen naar rechts. Een gedwongen 'route'
om de verkeersregelaar heen dus. De routecontrole
"H" laten we voor wat het is.
|
|
|
|
12 Na rond verkeersbord
en weg zonder snelheidsbeperking R
We laten ons niet misleiden door het opvallend
geplaatste verkeersbord dat het einde aangeeft
van alle door verkeersborden aangeven verboden.
Er bestaan in ons land sinds februari 1974
geen wegen meer zonder snelheidsbeperking.
Dus hier niet rechtsaf slaan, maar rechtdoor
zoals aangegeven op de situatieschets. Vervolgens
de juiste routecontrole "F" invullen.
13 Na ritpijl L
Het lijkt een gemakkelijk opdracht, maar
toch leidt deze bij ons tot enige discussie.
We komen namelijk een 'ritpijl' tegen met
verticaal geplaatste tekst en een omhoog
wijzende pijl. Dit hebben wij nog nooit
op het voorbeeldenbord zien hangen. Volgens
ons niet conform het reglement. Ook kan
onze auto alleen voor- en achteruit rijden.
Het knopje om 'op te stijgen' hebben we
nog niet kunnen vinden. Wij twijfelen nog
even of dit wellicht als oriënteringspunt
toch nog voor een 'ritpijl' zou kunnen doorgaan.
Uiteindelijk vinden wij van niet. Rechtdoor
rijden dus en ons niets aantrekken van lokkende
routecontrole!
|
|
|
|
16 Klinkerweg R
Deze doen wij per ongeluk goed. Het opvallend
onopvallend geplaatste verkeersbord aanduidende
'doodlopende weg' aan de overkant, was ons
volledig ontgaan en volkomen overbodig voerden
wij hier een discussie over wat nu wel en
niet afgesloten is i.v.m. een groene brievenbus.
Onzin natuurlijk, want deze klinkerweg is
reglementair niet aanwezig, dus gewoon doorrijden!
Wij ontsnappen hier nipt aan de eerste 30
strafpunten en houden het saldo vooralsnog
op nul.
17 Voor driehoek
L
Wat we zoeken is 'iets' dat de vorm van
een driehoek heeft. Wat we vinden is een
door de uitzetter geplaatst bord met daarop
allerlei vormen. Blijkbaar heeft Joop hier
zijn basisschool-skills weer eens uit het
vet gehaald… Geen van de vormen kan echter
doorgaan als een driehoek, dus rechtdoor
rijden dan maar? Toch niet… een klein stukje
verderop staat namelijk een verkeersbord
en de binnenkant daarvan vormt een keurige
driehoek. Netjes linksaf slaan dus en de
routecontrole "L" op ons formulier noteren.
|
|
|
|
Op dit
theaterplein is het zicht beperkt tot
een afstand van 10 meter vanwege een
zeer dichte mistbank.
21 Voor 4 namen
van vogelsoorten R
Een opdracht met een handicap. Wegens dichte
mist is het zicht hier namelijk niet meer
dan 10 meter, zo staat in onze routebeschrijving
te lezen. Da's lastig! Op het theaterplein
komen we respectievelijk 1, 2 en 3 namen
van vogelsoorten tegen. Deze staan echter
te ver uit elkaar en door het 'beperkte
zicht' van 10 meter zijn deze niet gelijktijdig
waar te nemen. Ons oriënteringspunt bestaat
uit 4 namen van vogelsoorten die we binnen
een afstand van 10 meter gelijktijdig moeten
kunnen waarnemen. Doorrijden dus, langs
het gebouw op. Direct achter het gebouw
is een mogelijkheid om rechtsaf te slaan.
Ook zien we verderop bordjes met namen van
vogelsoorten staan. Volgens ons echter verder
weg dan 10 meter. De bordjes met namen zien
we dus niet en hier mogen we niet naar rechts.
Sylvia stapt uit en bekijkt de namen op
het bovenste plaatje. De vleermuis en de
mamagaai strepen we af en dus houden we
3 namen over die volgens ons goed zijn.
Eén te weinig dus. Of toch niet? Wat lager
staat namelijk nog een bord met de tekst
"VALKUIL". De rittensporters die daadwerkelijk
in deze valkuil terecht komen, rijden rechtdoor
en gaan de mist in. Degenen die vinden dat
een valkuil een vogelsoort is, gaan vóór
de bordjes rechtsaf en halen de juiste routecontrole
"N" op. Zo ook wij. Bij enkele equipes ontstond
nog discussie of de omschrijving in de routeopdracht
wel juist was. Omdat echter het woord 'soorten'
in de opdracht was onderstreept, vonden
wij dat hierin geen val gezocht hoefde te
worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
23 Na spoorwegoverweg R
Wat is een 'spoorwegoverweg'? Wij
weten het niet. Wel kennen we een 'spoorwegovergang',
maar dat staat er niet. Rechtdoor rijden
en routecontrole "R" ophalen. Niet moeilijker
maken dan het is…
|
|
|
|
25 Na H "12" en
de letter in vak 1 van uw controlekaart
asfaltweg L
Een huisnummerbordje met daarop nummer 12
is snel gevonden. Het tweede oriënteringspunt
wordt lastiger. De gevraagde letter in vak
1 staat namelijk op de controlekaart die
Sylvia in haar hand heeft. Ook al zou je
van mening zijn dat dit een oriënteringspunt
is dat zich rechts van de route bevindt,
dan nóg is het een los object en dus niet
te gebruiken. Ook de routecontrole "A" die
je in de berm tegenkomt, is niet hetgeen
waarnaar wordt gevraagd. Een instinkertje…
snapt u nu waarom u de routecontrole "A"
meteen na de blauwe vlag zomaar cadeau kreeg?
Juist ja… Niet linksaf slaan, maar gewoon
rechtdoor rijden dus. Daarbij natuurlijk
niet vergeten om wél die routecontrole "A"
te noteren, want het is zuur om een val
door te hebben en vervolgens alsnog 30 strafpunten
te moeten noteren…
28 1E weg L
Hier trappen wij niet in. De in superscript
geplaatste letter 'E' is een hoofdletter
en dat mag niet. '1e' is goed, '1E' is fout.
Dus niet linksaf gaan, maar rechtdoor en
de "S" ophalen.
30 Na mand van
Riet asfaltweg R
Al snel komen we een foto tegen van een
rieten mand die onder een heteluchtballon
hangt. Iets dergelijks hadden we al verwacht.
Maar wat zoeken we hier eigenlijk? Even
lezen… Gevraagd wordt om de 'mand van Riet'
en omdat 'Riet' met een hoofdletter is geschreven,
betreft het hier de naam van een persoon.
In dit geval maakt het dus helemaal niets
uit van welk materiaal de mand is gemaakt,
zolang de eigenaresse van die mand maar
'Riet' heet. Echter is nergens uit op te
maken dat de afgebeelde mand de mand van
de persoon 'Riet' is. Dus niet asfaltweg
rechts uitvoeren, want ook de foute routecontrole
"T" komt met een bonus van 30 strafpunten.
|
|
|
|
32 Einde weg R
Even opletten hier, want we kunnen nog rechtdoor
en daar een routecontrole "U" ophalen!
37 Einde weg R
Bijna gaan wij hier de mist in. We rijden
het parkeerterrein op en volgen de route
totdat aan het einde van het terrein de
weg overgaat in een smal pad met daarbij
een geslotenverklaring voor bromfietsen,
snorfietsen en gehandicapten-voertuigen.
Volgens ons mag je er met de auto dus gewoon
in. Omdat het zo smal is dat dit eigenlijk
niet te doen is, besluiten we dat dit nooit
de bedoeling van de uitzetter kan zijn en
keren om. Onverrichterzake rijden we wat
later het terrein weer af en ook dat kan
volgens ons nooit de bedoeling zijn. We
besluiten nog eens terug te gaan met het
idee om te voet het smalle paadje te verkennen.
Wellicht staat daar toch een routecontrole?
Zover komt het echter niet, want dit keer
zien wij wél de routecontrole met de letter
"W". Hij staat een beetje verborgen onder
de struiken en daarom hebben we hem de eerste
keer niet zien staan. Goed dat we even terug
gingen… scheelt toch weer 30 strafpunten.
Strafpuntensaldo tot nu toe: nul!
|
|
|
|
|
|
|
|
40 Na stempelcontrole asfaltweg R
De stempelcontrole die wij tegenkomen voldoet
aan het reglement. Bij een stempelcontrole
denken wij ook altijd even goed na: Is er
een reden om hier niét te stempelen? Of
is er een reden om hier meer dan 1x te stempelen?
We kunnen niets bedenken en stempelen dus
gewoon 1x. Even verderop ontgaat het ons
niet dat we ineens op een autosnelweg zitten.
We voelen 'm al aankomen… en ja hoor… even
laten moeten wij asfaltweg R uitvoeren.
Maar kan dit wel op een autosnelweg? Wij
vinden van wel, afritten gaan immers naar
rechts. Dat er een verkeersbord 'splitsingspunt'
was geplaatst, hebben wij niet eens gezien.
Dat we even later weer langs de stempelcontrole
rijden, is geen verrassing. Dit keer staat
deze echter langs de autosnelweg, dus vooral
niet stoppen en stempelen, want de boete
voor dat tweede stempel bedraagt 30 strafpunten.
Geen vlekkeloos uitgevoerde opdracht dus,
maar wel zonder schade.
Zie
situatieschets.
43 Na sudoku asfaltweg
R (VADNA)
Waarschijnlijk zijn wij niet de enigen die
ons afvragen of 'sudoku' wel een woord is
dat in de Dikke van Dale is terug te vinden.
Nu weten wij dat er volgend jaar weer een
nieuwe papieren versie van dit woordenboek
verschijnt met een schat aan nieuwe woorden,
maar een Dikke van Dale hebben we niet bij
ons. Dan maar eens op Google zoeken op 'van
Dale' en 'sudoku'. Het resultaat is niet
eenduidig, maar wij besluiten dat 'sudoku'
een geldig woord is en voeren de opdracht
uit. We laten ons niet lokken door het woordje
(VADNA) achter de routeopdracht. Wel checken
we de sudoku nog even op herstelopdrachten.
Ook dat heeft ons al eens 30 strafpunten
opgeleverd namelijk. Ronduit grappig is
dat er een andere rittensporter op ons raampje
tikt met de vraag of het de bedoeling is
de sudoku ook op te lossen? We kunnen de
concurrentie hier dus wat extra straftijd
bezorgen, maar zo flauw zijn we niet…
|
|
|
|
Nogmaals op de autosnelweg zien we een verkeersbord
dat ons de mogelijkheid biedt om een parkeergelegenheid
op te rijden. Op de parkeergelegenheid staat
een stempelcontrole uitnodigend opgesteld.
Geen enkele routeopdracht stuurt ons echter
deze parkeergelegenheid op. Is dit een val
of wellicht een opdracht voor de C-klasse?
Wij laten ons in ieder geval niet misleiden
en rijden gewoon rechtdoor. Haalt u toch
dit stempel, dan kun u daar meteen 30 strafpunten
bij noteren.
Zie
situatieschets.
De in
opdracht 46 en 47 gebruikte
oriënteringspunten zijn niet meer
aanwezig na het uitvoeren van de
betreffende routeopdracht.
46 Na twee L (MUG)
47 Na twee L (MUG)
Ook deze twee opdrachten krijgen een extraatje
mee. De gebruikte oriënteringspunten zijn
namelijk niet meer aanwezig na het uitvoeren
van de routeopdracht. Al rijdende kijken
we naar rechts of we iets zien wat als 'twee'
door kan gaan. Dan komen we een routecontrole
tegen met daarop het getal 22. We vinden
hier dus 2x het gevraagde oriënteringspunt
en besluiten er één van te gebruiken. We
kunnen hier dus opdracht 46 uitvoeren. Wel
even deze routecontrole "22" op onze controlekaart
noteren natuurlijk!
Na het uitvoeren van opdracht 46 komen we
ook nog een routecontrole "E" tegen en worden
we door een ritpijl naar links gedwongen
en komen op die manier weer uit bij routecontrole
"22". Maar pas op! Omdat er al een '2' is
gebruikt in de vorige opdracht, is deze
dus niet meer aanwezig en blijft er maar
één '2' over. We noteren dus niet nogmaals
routecontrole "22", maar routecontrole "2"!
Via de routecontrole "E" en de ritpijl komen
we na het uitvoeren van opdracht 47 voor
de derde keer bij routecontrole "22", alleen
zijn nu beide cijfers gebruikt, dus niet
meer aanwezig en staat er dus ook niets
meer op het oranje bordje. Het is dan ook
geen geldige routecontrole meer. We schrijven
niets op en rijden rechtdoor. Nadat we voor
de derde keer routecontrole "E" aandoen,
is de daarbij vermelde herstelopdracht van
kracht. We negeren de ritpijl, slaan af
naar rechts en rijden langs routecontrole
"10" om vervolgens de opdracht VRW R uit
te voeren.
|
|
|
|
50 Na RC R
Wat een eenvoudige opdracht! Zo simpel kan
de rittensport dus ook zijn. De routecontrole
"I" is snel gevonden en dus geen enkele
reden om niet rechtsaf te slaan en ook nog
even de "F" te scoren. Maar helaas… De "I"
op de routecontrole is uitgezaagd. Om de
boel te camoufleren zijn de zaagranden zwart
gemaakt en is er een zwart doekje achter
geplakt. Wat een gemene actie, Joop! Voor
ons is dit de eerste fout in deze rit en
dus staat de strafpuntenteller nu op 30!
51 Na rotonde R
Voorafgaand aan deze opdracht gaan wij nog
even de bietenbrug op. In opdracht 49 zien
wij namelijk de asfaltweg naar links volledig
over het hoofd en pakken de volgende. Wat
letten we toch weer goed op! Hierdoor komen
wij via het viaduct, dat net is voorzien
van een nieuwe slijtlaag, te vroeg aan de
andere kant van de A1 terecht en snappen
niet waarom wij enkele opdrachten hebben
gemist. Dat laatste krijgen we echter al
snel in de smiezen en met een gezonde dosis
zelfmedelijden rijden we het hele stuk door
de 'grindbak' terug om alsnog de juiste
weg te nemen. Zonde van de extra straftijd.
Hoewel er geen (MUG) achter de opdracht
staat, zien wij direct al de door de uitzetter
geplaatste foto van een rotonde. Wij vinden
dat deze prima voldoen aan hetgeen er wordt
gevraagd en dus gaan we meteen naar rechts
en halen de goede letter "S" op. Via een
hersteller HK-AL zitten we weer op het goede
spoor.
|
|
|
|
54 Na brug over
de A1 L
'A1' is een afkorting die niet voorkomt
in het reglement. Ook deze hadden we er
vóór vertrek al uitgevist, dus hier zijn
we snel klaar mee. Niet meteen na de brug
naar links en niet de foute routecontrole
"I" oppikken
56 Na m0len R (VADNA)
Het woord "m0len" is hier geschreven met
een '0' (nul). Dit levert geen bestaand
woord op en dus is de opdracht niet uitvoerbaar.
Gewoon rechtdoor rijden en je niet laten
lokken door de foute routecontrole "J".
58 Asfaltweg R
59 Na RC R
Opdracht 58 en 59 voeren wij achtereenvolgens
uit bij het bekende driehoekje aan de Klettersteeg.
Stom! Omdat wij ons geheel concentreren
op de situatie ter plaatste, komt het geen
moment bij ons op om te bedenken dat wij
opdracht 58 wellicht al veel eerder moeten
uitvoeren. Jammer genoeg is dat wel het
geval, want kort na het oprijden van de
Klettersteeg hebben wij de bocht naar rechts
verkeerd beoordeeld. Of beter gezegd; we
hebben 'm helemaal niet beoordeeld, maar
gewoon als rechtdoor rijden beschouwd. Precies
zoals de uitzetter het had gehoopt… Omdat
er echter links van de weg een boerenerf
met inrijmogelijkheid aanwezig is, is dit
reglementair gezien een einde weg situatie.
Opdracht 58 wordt dus al op dat punt uitgevoerd
en bij het eerder genoemde driehoekje voer
je vervolgens opdracht 59 uit. Voor ons
fout nummer 2 en we zetten de verdubbelaar
in. Van 30 strafpunten naar 60!
|
|
|
|
60 Na schoonmaakmiddel asfaltweg R
Al rijdend vragen wij ons af wat de definitie
van een schoonmaakmiddel is? Is dit een
vloeistof of een poeder, of kan dit ook
een doek of stoffer en blik zijn. Wij besluiten
dat beiden goed zijn. Op zoek naar het gevraagde
oriënteringspunt dus! Al vlot komen we een
bordje tegen met de tekst "VIM". VIM kennen
we nog wel van vroeger, maar is dit een
schoonmaakmiddel of een schuurmiddel? En
we treffen ook het middel zelf niet aan
maar alleen tekst. We besluiten dat het
niet goed is, gaan niet naar rechts en missen
daardoor de juiste routecontrole "X". Waarom
het oriënteringspunt toch goed was? De uitzetter
vond het blijkbaar leuk om de tekst "VIM"
op een velletje toiletpapier te noteren
en toiletpapier is hoe je het ook wendt
of keert… een schoonmaakmiddel. Leuk bedacht
Joop! Wat niet leuk is, zijn de 30 strafpunten
die we aan ons saldo mogen toevoegen!
61 Na vlag, voor
2 vlaggen R
Als eerste komen we een stempelcontrole
tegen. Wij kunnen geen enkele reden aanvoeren
waarom wij hier niet zouden stempelen, dus
dat doen we maar. Tevens is hiermee ons
eerste oriënteringspunt gevonden, namelijk
de vlag van de stempelcontrole. Het tweede
oriënteringspunt, twee vlaggen, zien we
wat verderop ook al staan. We kunnen dus
naar rechts, maar moeten we nu de eerste
of de laatste mogelijkheid benutten? Omdat
er alleen maar 'R' staat en niet 'weg R'
of 'klinkerweg R' is er aldaar geen sprake
van een oriënteringspunt en besluiten we
de laatste mogelijkheid te benutten. En
dat doen we nu eens een keer goed!
|
|
|
|
64 "Ruurd Visserstraat"
R
Op het moment dat wij de Ruurd Visserstraat
kunnen inrijden, zijn wij het straatnaambord
al geheel gepasseerd en daarom mogen we
dit niet gebruiken als oriënteringspunt.
Gelukkig heeft de uitzetter aan de overkant
ook een straatnaambordje geplaatst. Toch
hier niet naar rechts gaan, want op het
zelf gemaakte bord ontbreekt een letter
'r'. Daarmee heeft de weg 2 verschillende
benamingen en dat mag niet. Snel doorrijden
dus en routecontrole "O" meepakken.
66 Voor de eerste
3 letters van alfabet L
De laatste genummerde opdracht. Dat wordt
tijd, want we zitten alweer ruim in de straftijd.
Eens even goed lezen wat er staat! Wat wij
zoeken zijn dus niet de eerste 3 letter
van het alfabet, maar de eerste 3
letters van het woord "ALFABET". De letters
ALF komen we niet tegen. Wél de letters
CBA die in genoemde volgorde vlak na elkaar
zijn geplaatst. Deze routecontroles "C",
"B" en "A" in de opvolgende vakjes op de
controlekaart plaatsen en doorrijden… Daar
vinden we tenslotte de routecontrole "P"
met een herstelopdracht die ons weer netjes
de Rentinckstraat op laat rijden.
|
|
|
|
Finish bij gele vlag
We hebben nergens eerder al een geel vlaggetje
kunnen ontdekken, dus volgens ons niet op
de valreep nog een val. We leveren onze
controlekaart in en met 3 fouten en 25 minuten
straftijd zijn wij erg tevreden vandaag.
Dit geeft een totaal van 115 strafpunten
en is goed voor een verrassende eerste plaats
in de B-klasse en natuurlijk voor 50 punten
voor het klassement. We hebben weer mogen
genieten van een leuke rit, die goed in
elkaar zat. Dank dus aan Joop van der Gronden
die al dit moois in zijn 'Rondje Achterveld'
heeft weten te stoppen en natuurlijk kijken
we nu al uit naar de Wijnrit. We zijn benieuwd
wat Adri en Michel Brundel ervan hebben
gemaakt.
Coen van Roekel.
|
omhoog
|
|
|
|